کتاب فرزانگی

به هر که بخواهد فرزانگی می‌دهد, و هرکه را که فرزانگی داده می‌شود, هرآینه نیکی بسیاری داده شده است و پند نمی‌گیرد جز خردمندان.

کتاب فرزانگی

به هر که بخواهد فرزانگی می‌دهد, و هرکه را که فرزانگی داده می‌شود, هرآینه نیکی بسیاری داده شده است و پند نمی‌گیرد جز خردمندان.

یُؤْتِی الْحِکْمَةَ مَن یَشَاءُ وَمَن یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا وَمَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿البقرة: ٢٦٩﴾
به هر که بخواهد فرزانگی می‌دهد, و هرکه را که فرزانگی داده می‌شود, هرآینه نیکی بسیاری داده شده است و پند نمی‌گیرد جز خردمندان.

من فکر می‌کنم از کسانی هستم که به اونها حکمت و فرزانگی داه شده است
در روایات منظور از حکمت همان ولایت (سروری) اهل بیت (ص) می‌باشد.
در اینجا من سعی می‌کنم که این حکمت و فرزانگی رو با شما به اشتراک بگذارم!
یا علی

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر

یکی از تقریا مهیج‌ترین اتفاقاتی که چند روز پیش افتاد کودتای تیرماه سال 1395 هجری خورشیدی بود.
من هم مثل دیگران وقتی خبر کودتا رو در ساعات اولیه‌اش (تقریبا ساعت یک بامداد) شنیدم, سریع رفتم سراغ سایتهایی که خبرش رو لحظه‌ای می‌دادند و ساعت تقریبا هفت صبح هم خوابیدم.
چند روز بعدش (یعنی الان!) به سایت محبوب خبریم یعنی خبرگزاری العالم فارسی سر زدم, و مطلبی رو خوندم که اول بهش پوزخند زدم!
اون مطلب تیترش این بود : "رهبر مخالفان ترکیه : فیلم خوبی بود, خوشمان آمد!" (http://fa.alalam.ir/news/1839950)
من پیشنهاد می‌کنم اون خبر رو برید بخونید
آقای "دنیز بایکال" می‌گه که کودتا در واقع یک نمایشی بوده که از طرف اردوغان رهبری شده است
به این توئیت او توجه کنید : "منطق و سیر حوادث نشان می دهد که اردوغان پشت این کودتای نمایشی است تا به چند هدف برسد از جمله وارد کردن ضربۀ مهلک به ارتش، اصلاح قانون اساسی، تبدیل نظام حکومتی به نظام ریاستیِ محض و سیطرۀ یک باره و همیشگی بر نهادهای مهم دولتی"
ایشون برخی از این "منطق و سیر حوادث" رو مشخص می‌کنند, مثل تسلیم شدن خیلی سریع و راحت کودتاچیان, با اینکه به مراکز بسیار حساسی شده بودند.
حال من می‌خواهم دلایل و منطق‌ها و سیر حوادث دیگری رو که خیلی خیلی مشکوک هستند رو برای شما بیان کنم :
1 - یک همینی که آقای بایکال گفتند, این تسلیم شدن اون موقع که کودتا رو رصد می‌کردم, خیلی عجیب و سوال برانگیز بود! اینکه خیلی راحت و با کمترین مقاومتی تسلیم بشوند!
2 - اصرار عجیب و غریب اردوغان به اینکه رهبری کودتا توسط مخالف سرسختش یعنی "فتح الله گولن" رهبری شده و انکار شدید گولن به اینکه در کودتا دستی نداشته و اینکه گفته که بابا اصلا من با حکومتی که با زور و کودتا سر کار بیاد مخالفم و خلاصه کلی انکار از گولن و کلی اصرار از اردوغان!
3 - فیلترشدن سایت یوتیوب و فیس بوک و توئیتر (مثلث شوم معروف!!) توسط کودتاچیان! اینم برای من عجیب بود, چون همونطور که روشنه, فیلترینگ این سایتها برای جلوگیری از اطلاع‌رسانی و اختناق خبری در داخل هست, حالا چیش عجیبه؟ نکته عجیبیش این هست که آیا کودتاچیان (با این فرض که بازیگران اردوغان هستند) از این می‌ترسیده‌اند که نکند که آیا آقای دنیز بایکال, کودتا را توسط ابزارهای شیطانی سه‌گانه (یوتیوب و فیض بوک و توئیتر ملعون) افشاء کند و مردم رو نسبت به حمایت و پشتیبانی از اردوغان دلسرد کند؟ چون همونطور که می‌دونیم اردوغان از مردم دعوت کرد که به خیابان‌ها بی‌آیند و اینکه تا الان هم به این کار دعوت می‌کنه و می‌گه که امکان یک کودتای دیگر هم هست؟
4 - مطلب دیگه "اعترافات جاسوسان سیا" هست, به اینکه این کودتا خیلی ضعیف بود! اینو می‌تونید تو العالم با تیتر "توصیه‌های متخصصان کودتای "سیا" برای موفقیت کودتا" بخونید ( توصیه‌های متخصصان کودتای "سیا" برای موفقیت کودتا" (http://fa.alalam.ir/news/1839887)
در اینجا این ماموران احمق و به خیال خود خیلی زرنگ و جیمزباند! به ما ناخواسته کدهایی داده‌اند که "منطق و سیر حوادثی" می‌توانند باشند برای اثبات ساختگی بودن کودتا
اینا (جاسوسان سابق سیا) می‌گن که : "کودتای ترکیه حرفه‌ای نبوده" و "کودتاچیان باید پیش از هرچیز سی ان ان ترک را اشغال می‌کردند!"
سی ان ان چیه؟ یکی از خبرگزاری‌های بزرگ تایم وارنر آمریکا (همونایی که بعضی‌ها می‌گن خر دجاله - و راست هم می‌گن)
چرا مامور سیا می‌گه که "اولین" کاری که باید می‌کردند تسخیر سی ان ان ترک بوده؟ چون جزء کارهایی بوده که "کودتاچیان صادق" می‌توانستند از اون استفاده کنند و دولت اردوغان رو به زمین بزنند, که البته نخواستند زمین بزنند!!!!
بائر (جاسوس سیا) می‌گه که دو ماه پیش با برخی مسئولات در خصوص "احتمال آغاز کودتا" صحبند کرده و اونها هم گفته‌اند که هیچ دلیلی برای اینکار وجود نداره و نکته جالب اینکه این جاسوس کارکشته می‌گه که "هیچ دلیلی برای دست داشتن این مسئولان در کودتا وجود ندارد!" مگه ما می‌گیم دلیل وجود دارد! همین اعتراف خودش خیلی معنا داره!!!! و دوم اینکه آمریکا دو ماه قبل از کجا خبر داشته که امکان داره قراره شاید ان شاء الله کودتا انجام بشه!؟؟
وولسی (یه جاسوس دیگه) می‌گه : "اگر کودتاچیان پیروز شوند، لزومی ندارد که تغییری در روابط مستحکم ترکیه و آمریکا ایجاد کنند. ترکیه کشوری شکوفا و پیشرفته است و ما به این کشور نیاز داریم"
تف به اون ذات پول‌پرستتون که خدایی جز لوسیفر و پول و شکم و ... ندارند! فقط به فکر نقع خود پدرنامرد حروم‌زاده‌اش هست (آمریکا رو می‌گم)
جیمز وولسی باید بره خودشو و کل دولت‌نامردان شیطان‌پرست آمریکا رو دار بزنه که خودشون با زبان خودشون می‌گن که مردم اگر می‌دوسنتن ما چه کارهایی کرده‌ایم روی تیر چراغ‌های برق ما رو آویزون می‌کردند! (ان شاء الله خدا عذابتون کنه مثل قوم لوط و عاد و چه و چه - ماشالا آمریکا ترکیب و ملغمه‌ای هست از انواع اقوام و گناهکارانی که خداوند اونها رو عذاب کرده! آنچه دیوان همه دارند توی شیطان بزرگ یکجا داری!)
همونطور که مشخص شد این جاسوسان اعتراف کردند که کودتا خیلی ضعیف و غیر حرفه‌ای و شل و ول بود و اینکه آمریکا از وقوع کودتا خبر داشته است!
5 - عنوان خبر در العالم : "روباهی که کودتا را به شکست کشاند" (http://fa.alalam.ir/news/1839867)
"هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعات ملی ترکیه (میت MIT) با استفاده از تجاربش توانست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور را از کودتا نجات بدهد."
من دقیقا نمی‌دونم معظم له دقیقا چه تدابیر شگفت‌انگیز و زیرکانه‌ای انجام داده‌اند که توانسته‌اند کودتا را شکست بدهند! مردم رو طوری تحریک کردند که حتی مخالفان اردوغان هم به خیابان‌ها بریزند؟ 2- طوری کودتاگران رو تهدید کرده‌اند که آن‌ها گرخیده و خیلی راحت تسلیم بشوند؟ 3 - در داخل کودتاگران نفوذ کرده و باعث شده تا آنچه که جاسوسان کارکشته و پدرسوخته سیا ضعف کودتا نامیده‌اند را به کودتاگران تحمیل  کرده و آن‌ها را گول زده است تا کودتا شکست بخورد؟
جالبتر از این عناوینی هست که مردم و اردوغان به هاکان فیدان داده‌اند. اردوغان بهش لقب داده "گنجینه اسرار" و مردم ترکیه "مشت آهنین ترکیه"!
اردوغان (با فرض اینکه کودتا نقشه خودش و هاکان فیدان بود) به هاکان فیدان لقب "گنجینه اسرار" می‌ده و مردم (با فرض اینکه فکر می‌کنند کودتا واقعی بوده و اردوغان پاک و مقدس بوده) یهش لقب "مشت آهنین ترکیه" می‌ده! بنده خداها از هیچی خبر ندارن و فکر می‌کنن هاکان منجی "دموکراسی"شون هست!
راستی اگه کسی نظر دیگه‌ای داره به من بگه که غیر از اون سه کاری که من احتمال دادم که هاکان فیدان برای "نجات کشور از کودتا" انجام داده چه احتمالات دیگه‌ای وجود داشته‌اند! البته باید مسخره نباشند و خیلی واقعی و عملی و منطقی باشند!
یکم بیشتر توضیح بدهم, ببنید ما وقتی به کسی می‌گوییم "مشت آهنی ترکیه" یعنی ان بابا یه کار خیلی بزرگی کرده و به اصطلاح (عجیب ما ایرانی‌ها!) یه غلطی کرده که بهش این لقبو دادن! ولی همونطور که گفتم من از شما می‌خواهم به من بگید که این غلط بزرگ (یا کار بزرگ!) دقیقا چی بوده که معظم له رو شایسته چنین لقبی می‌کنه؟ (یارو گوشت‌کوب چوبی هم نیست!)
6 - جمهوری ترکیه قانون اعدام ندارن (این تو ایران خیلی بحثه که مجازات اعدام آری یا نه, من به شخصه موافقم) برای همین نمی‌تونن "کودتاگران خائن" رو اعدام کنن.
جالبه اردوغان می‌گه (یعنی مضمونش اینه) : "درسته که ما در قانون اساسی ترکیه, حکم اعدام نداریم ولی احساسی رفتار نمی‌کنیم (!؟) و چون یک حکومت مردمی و دموکرات هستیم (!) در مورد حکم اعدام خائنان بیشتر فکر می‌کنیم!!!"
یعنی اینکه چون خیلی حکومت مهربون و منطقی دارن چند نفر بدبخت بیچاره رو اعدام می‌کنند تا عبرت دیگران بشن ولی خیلیا رو می‌اندازن تو زندان تا دیگه نتونن از این کارهای خائنانه انجام بدهند (اعدام نمی‌کنند چون خیلی مهربونن!)

اینها چندتا دلیل منطقی بودند که به ذهن من رسید, ممکنه بعضیاش درست باشه و بعضیاش نه, ولی در کل به نظر می‌رسه که این کودتا واقعا نقشه خود اردوغان باشه و "خدا بهتر می‌داند."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.