کتاب فرزانگی

به هر که بخواهد فرزانگی می‌دهد, و هرکه را که فرزانگی داده می‌شود, هرآینه نیکی بسیاری داده شده است و پند نمی‌گیرد جز خردمندان.

کتاب فرزانگی

به هر که بخواهد فرزانگی می‌دهد, و هرکه را که فرزانگی داده می‌شود, هرآینه نیکی بسیاری داده شده است و پند نمی‌گیرد جز خردمندان.

یُؤْتِی الْحِکْمَةَ مَن یَشَاءُ وَمَن یُؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِیَ خَیْرًا کَثِیرًا وَمَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿البقرة: ٢٦٩﴾
به هر که بخواهد فرزانگی می‌دهد, و هرکه را که فرزانگی داده می‌شود, هرآینه نیکی بسیاری داده شده است و پند نمی‌گیرد جز خردمندان.

من فکر می‌کنم از کسانی هستم که به اونها حکمت و فرزانگی داه شده است
در روایات منظور از حکمت همان ولایت (سروری) اهل بیت (ص) می‌باشد.
در اینجا من سعی می‌کنم که این حکمت و فرزانگی رو با شما به اشتراک بگذارم!
یا علی

آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

یک اشتباه رایج

به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر

بعضی‌ها چیزها در جامعه بشری رواج پیدا می‌کنند که در ظاهر بسیار روشن‌فکرانه ولی در باطن معنای اهریمنی دارند
البته شاید چنین چیزهایی رو دوگانه نامید, یعنی جمله اشتباه دوپهلو
متاسفانه توده مردم (یعنی اکثریت انسان‌ها) از معنای اهریمنی و پلید اون ناخواسته یا خواسته استفاده می‌کنند, یعنی اینطور درک و فهم می‌کنند

یک نمونه بزرگ از این نمونه جمله‌ها این جمله هست :

 

چرا به نام خدا و دین, آدم می‌کشید؟

این جمله دو تعبیر داره, یکی درست و دیگری نادرست

الف - به این معنی, اگر انسانی سرخود و از روی گمراهی, به نام خدا و دین آدم بکشد, این شخص گمراه و فاسد هست و کار او ستمگرانه هست

ب - اما اگر کسی به دستور خدا و فرستاده و اولی الامر, این کار را انجام بدهد, کار این شخص کامل درست و عادلانه هست

اما مشکل اینجا هست که زمانی پیش می‌آید که مورد الف تظاهر می‌کند که عمل مورد ب را انجام می‌دهید, و این مسئله همان نفاق هست

اما قضیه وقتی خراب می‌شود (البته در مورد بالا هم قضیه خراب شده است!) که توده مردم (و حتی برخی دوستان) این پندار در اونها به وجود بی‌آید که مورد ب همان کار مورد الف را انجام می‌دهد!

 

حالا نکته جالب (و البته تاسف‌آور) قضیه اینجا هست که "شخصی منافق" از این قضیه‌ای که اینجا مطرح کرده‌ام به سود خودش استفاده کند!

 

من این مطلب رو خیلی ساده گفتم ولی به خداوند یکتا امیدوار هستم که او هر که را که بخواهد راهنمایی می‌کند و هر که را که بخواهد گمراه می‌کند.

یا علی

  • ۹۵/۰۶/۱۱
  • مهدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.